موفقیت دولت سیزدهم در گرو استفاده از نخبگان داخلی است

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 314070|10:52 - 1400/04/03
نسخه چاپی
موفقیت دولت سیزدهم در گرو استفاده از نخبگان داخلی است
با شکل گيري نظام سياسي جمهوري اسلامي ايران، دغدغه توسعه و پيشرفت همه جانبه همواره در ميان نخبگان سياسي ، اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی و ... ايران وجود داشته است.

به گزارش امروله ،یادداشت / وحید موحدی : با شکل گيري نظام سياسي جمهوري اسلامي ايران، دغدغه توسعه و پيشرفت همه جانبه همواره در ميان نخبگان سياسي ، اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی و ... ايران وجود داشته است.

 

برنامه ريزي نخبگان و اجماع نظر آنان بر اهداف و سازوکارهاي پيشرفت های همه جانبه و فرهنگ متناسب با پيشرفت از مهم ترين پيش نيازهاي فرايند پيشرفت کشوراست که مي تواند در رفع موانع موجود موثر واقع شود.

 

با توجه به تحریم ها ، ضعف برخی از مدیران داخلی ، عدم توجه به جوانان و نخبگان رشد اقتصادی کشور به عنوان مهمترین دغدغه آحاد مختلف مردم اکنون منفی است باید هفت سال با رشد اقتصادی بالا کارکرد تا مردم به قدرت خرید سال ۹۲ بازگرداند .

 

در این میان دولت سیزدهم بیش از پیش نیازمند استفاده از نخبگان برای گذر از این مسیر می باشد تا با پشتوانه قوی و با استفاده از آنان به عنوان ابزاری قوی به حل مشکلات پرداخته و عقب‌ماندگی کشور را جبران کند.

 

اکنون دولت سیزدهم مسیر سختی را در پیش دارد و در این راه باید تصمیمات حساس و درستی را بگیرد و با استفاده از مدل جدید مدیریتی که همان استفاده از نخبگان است استفاده کند و بپذیرند با نیروها و برنامه های قبلی که درس خودشان را پس داده اند نمی‌توانند گام موثری رو به جلو بردارد.