وقوع ۴ انفجار در پایگاه نیروهای آمریکا در دیرالزورِ سوریه

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 314126|10:03 - 1400/04/14
نسخه چاپی
وقوع ۴ انفجار در پایگاه نیروهای آمریکا در دیرالزورِ سوریه
شبکه المیادین از پرواز مداوم پهپادهای آمریکایی در آسمان دیرالزور و همچنین آماده باش کامل نیروهای آمریکایی و عناصر قسد در پایگاه گازی کنیکو خبر داد.

به گزارش امروله ،منابع خبری در گفتگو با شبکه المیادین لبنان از شنیده شدن صدای ۴ انفجار از داخل پایگاه (میدان گازی) کنیکو در سوریه که تحت سلطه نظامیان آمریکایی است، خبر دادند.

این منابع در گفتگو با المیادین همچنین از پرواز گسترده جنگنده‌ها یا پهپادهای آمریکایی در آسمان دیرالزور و همچنین آماده‌باش کامل نیروهای آمریکایی و عناصر وابسته به آنان موسوم به قسد در داخل این پایگاه اطلاع داده‌اند.

گفتنی است که در داخل پایگاه کنیکو، نظامیان فرانسوی و انگلیسی نیز در کنار نیروهای ارتش ایالات متحده آمریکا حضور دارند.

دقایقی پیش منابع خبری در سوریه از برخورد دو خمپاره به داخل پایگاه مذکور در دیرالزور خبر دادند.

برخی رسانه‌های مقاومت مدعی شدند ۹ راکت در داخل پایگاه سقوط کرده است و نیروهای آمریکایی حداکثر حالت آماده‌باش را در منطقه اعلام کرده‌اند.

کانال تلگرامی صابرین نیوز به نقل از شبکه خبری الحدث اعلام کرد که این پایگاه نظامی آمریکا با موشک هدف قرار گرفته و در این حمله بین ۳ تا ۵ نفر مورد اصابت قرار گرفته‌اند.

گفته می‌شود که در این حمله راکتی آسیب زیادی به پایگاه نظامیان آمریکایی وارد شده است.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در پاسخ به پرسش شبکه «الجزیره» در این‌باره گفت: «هنوز هیچ گزارشی که نشان دهد به نیروهای آمریکایی در سوریه حمله شده، مخابره نشده است!»

در حالی پنتاگون حمله به پایگاه‌های آمریکا در سوریه را انکار می‌کند که تصاویر دریافتی از پایگاه‌های آمریکا نشان دهنده حمله سنگین به مواضع تروریست‌های آمریکایی در خاک سوریه است.