یکی از مصادیق امر به معروف در جامعه امروزی میدان دادن به جوانان است

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 314134|07:55 - 1400/04/15
نسخه چاپی
یکی از مصادیق امر به معروف در جامعه امروزی میدان دادن به جوانان است
امام جمعه شهرستان گیلانغرب گفت: یکی دیگر از مصادیق امر به معروف در جامعه امروزی میدان دادن به جوانان است در همین راستا مسئولان و متولیان اگر می خواهند به عنوان مصداق این امر باشند و مصلحت مردم را در این شرايط و گرفتاری های کشور در نظر بگیرند میدان دادن به جوانان از جمله مصادیق مذکور است.

به گزارش امروله ،حجت الاسلام مجتبی فاطمی نسب در گفتگو با خبرنگارمرصاد، اظهار داشت: در دیداری که مقام معظم رهبری با روسای محترم دستگاه قضا داشتند بر موضوع امر به معروف و نهی از منکر تاکید کردند.

امام جمعه شهرستان گیلانغرب افزود: بر اساس روایات خداوند امر به معروف را به دلیل مصلحت عوام و نهی از منکر را برای کوبیدن افراد سفیه که مصلحت شخصی خود را بر مصلحت عوام ترجیح می‌دهند قرار داده است.

حجت الاسلام فاطمی نسب گفت: رهبر انقلاب هم از جاری نبودن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ابراز تاسف کردند و فرمودند حتما باید از آمران به معروف حقیقی حمایت شود که بر اساس مصالح سیاسی، شخصی و جناحی عمل نمی کنند، عوام‌فریبی نمی‌کنند بلکه به دنبال مصلحت مردم هستند.

وی عنوان کرد: به هر فردی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کند نمی‌توان آمر به معروف گفت زیرا برخی برای هیاهو یا مقاصد دیگر می خواهند در یک دوره زمانی دیده شوند و در جایگاه و مسئولیتی جا خوش کرده اند، مصلحت مردم را نمی بینند بلکه جایگاه خود را در نظر می گیرند پس در محدوده امر به معروف نیستند.

امام جمعه شهرستان گیلانغرب گفت: بر اساس روایات نتیجه امر به معروف دیدن مصلحت عوام جامعه و راندن افراد سفیه است که به دلیل اهداف خود، مصلحت مردم را نمی بینند.

حجت الاسلام فاطمی نسب تصریح کرد: یکی از مصادیق امر به معروف در جامعه امروزی ما ایجاد تحول در دستگاه‌های اجرایی و خدماتی رسان چه در حوزه نظارتی و چه مدیریتی است.

وی افزود: از دیگر مصادیق نهی از منکر در جامعه امروزی رها شدگی نرخ مسکن است که می طلبد دولت جدید و دستگاه قضا به آن ورود جدی داشته باشد و تمرکز دولت آینده همان گونه که در ایام انتخابات و پس از آن ایراد داشتند به حوزه ایجاد اشتغال و رفع موانع تولید باشد و با توجه به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند مسکن یکی از رشته های کارآفرین است، می طلبد دولت جدید با فعال سازی صنایع،  کارآفرینی کند.

حجت الاسلام فاطمی نسب خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مصادیق امر به معروف در جامعه امروزی ایجاد نشاط و انگیزه میان جوانان برای خدمات رسانی به جامعه است برهمین مبنا دستگاه های متولی و گروه های مردمی می توانند در این موضوع ورود کنند.

امام جمعه شهرستان گیلانغرب گفت: یکی دیگر از مصادیق امر به معروف در جامعه امروزی میدان دادن به جوانان است در همین راستا مسئولان و متولیان اگر می خواهند به عنوان مصداق این امر باشند و مصلحت مردم را در این شرايط و گرفتاری های کشور در نظر بگیرند میدان دادن به جوانان از جمله مصادیق مذکور است.

حجت الاسلام فاطمی نسب گفت: رهبر انقلاب فرمودند حضور جوانان پرشور و با انگیزه در صحنه و فکر و تلاش آنها برای برطرف کردن مشکلات ضرورت دارد و بر موضوع میدان دادن به جوانان تاکید کردند پس انتظار می‌رود در دولت آینده مسیری طی شود که حضور جوانان و میدان دادن به آنها در مسئولیت‌های اجرایی، فکری، صحنه‌های خدمات‌رسانی در جامعه به عنوان یکی از منویات مقام معظم رهبری محقق شود.

وی افزود: یکی از مصادیق نهی از منکر در جامعه حضور افرادی است که اعتقادی به منطق، مکتب، رهبر و راه حق ندارند که مقام معظم رهبری هم از جاری نبودن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه که تحت عنوان سفیه تعبیر شده ابراز تاسف کردند.

وی افزود: در واقع افرادی به دلیل سفاهت و مسائل شخصی به منطق، مکتب، راه و جریان حق اعتقادی ندارند و مصلحت مردم را در نظر نمی‌گیرند.

حجت الاسلام فاطمی نسب خاطرنشان کرد: سفیه در تعابیر دینی و قرآنی فردی است که راه حق را نادیده می‌گیرد و دنبال هوس خود و دیگران و جهت گیری حزب و جایگاه خود است.

وی عنوان کرد: پس فردی که جریان حق را در جامعه رها می‌کند و مصلحت مردم را نادیده می‌گیرد در حوزه نهی از منکر است.

امام جمعه شهرستان گیلانغرب خاطرنشان کرد: از مصادیق امر به معروف که مصلحت مردم هم در آن دیده می‌شود افرادی است که احساس مسئولیت دارند تا کاری را انجام دهند در واقع فردی که در راس یک مسئولیت است اگر نسبت به افراد زیر دست خود احساس مسئولیت داشته باشد و کار را به صورت متقن انجام دهد جزو مصادیق امر به معروف قرار می گیرد.

حجت الاسلام فاطمی نسب تصریح کرد: یکی از مصادیق که امروزه در جامعه با آن مواجه هستیم بحث کار کردن و تلاش و انجام عمل صالح است که در جامعه به صورت دسته‌جمعی، کار گروهی، جهادی و سیاسی انجام می شود.

وی افزود: کار کردن نقطه مقابل مفت خوری است، نباید انتظار داشته باشیم چیزی از مفت خوری عاید ما شود چه در زمینه مسائل دینی و چه مسائل دنیوی و مسائل مهم سیاسی و اجتماعی کشور باید کار و تلاش کرد، نتیجه کار را مطالبه کرد زیرا مفت خوری غلط است اما تاکید بر عمل، نتیجه بخش است و مسائل و مشکلات کشور را حل می‌کند.