مانور مشترک اطفاء حریق شهرستان صحنه و سنقر برگزار شد

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 314176|10:22 - 1400/04/23
نسخه چاپی
مانور مشترک اطفاء حریق شهرستان صحنه و سنقر برگزار شد
مانور مشترک اطفاء حریق با حضور قباد رستمی معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری صحنه و حمید ابوالفتحی معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی فرمانداری سنقر و کلیایی برگزار شد

به گزارش امروله ،مانور مشترک اطفاء حریق با حضور قباد رستمی معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری صحنه و حمید ابوالفتحی معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی فرمانداری سنقر و کلیایی

 

 رستمی معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری صحنه در حاشیه این مانور اظهار داشت: هدف از اجرای مانور مشترک اطفاء حریق شهرستان های صحنه و سنقرو کلیایی، ارزیابی توانایی نیروهای عملیاتی، تجهیزات اطفاء حریق و استفاده از تجربیات دوسویه شهرستان های معین در کنترل آتش سوزی های احتمالی است.

 

 جانشین فرماندار صحنه در مدیریت بحران شهرستان اظهار کرد؛ همانگونه که حفاظت از محیط زیست، جانوران و موجودات زنده دارای اهمیت است، حفاظت از خاک، گیاهان، درختان و عرصه های منابع طبیعی نیز اهمیتی مضاعف دارد، وی احساس مسئولیت عمومی را کلید مدیریت حوادث، آتش سوزی در مراتع و عرصه های منابع طبیعی دانست.

 

نیروهای حفاظتی شهرستان سنقر با همراهی مدیریت بحران با وصول درخواست با امکانات لازم در منطقه حضور یافته و نسبت به عملیات اطفاء حریق اقدام نمودند. در این مانور از ظرفیت نیروهای مردمی نیز استفاده شد و افراد محلی با اعزام یکدستگاه تراکتور با ایجاد آتش بر نقش خود را ایفاء نمودند. پس از هم افزایی بوجود آمده حریق کنترل گردید. در ادامه با توجه به مصدومیت احدی از نیروها، امدادگران هلال احمر وارد عرصه شده و ضمن امدادرسانی آموزش های لازم در زمان مواجهه با حوادث مشابه به کلیه حاضرین ارائه گردید. در پایان و پس از اطفا حریق، تعدادی از دیده بانها در منطقه مستقر شدند تا از بروز حریق مجدد جلوگیری نموده و عملیات پایش و کنترل را اجرایی نمودند.