ایران در سال‌های پیش رو به بالاترین قله های افتخار مادی و معنوی در جهان خواهد رسید

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 314190|08:59 - 1400/04/24
نسخه چاپی
ایران در سال‌های پیش رو به بالاترین قله های افتخار مادی و معنوی در جهان خواهد رسید
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس گفت: باید کاری کنیم که دشمن‌ را ناامید و مایوس کنیم، یقین دارم ایران در سال‌های پیش رو به بالاترین قله های افتخار مادی و معنوی در جهان خواهد رسید.

به گزارش امروله ،محمد رشیدی شامگاه امروز چهارشنبه در جمع فعالان ستاد آیت الله رئیسی در کرمانشاه اظهار داشت: به حمدالله فرصت مغتنمی به واسطه زحمت جوانان انقلابی ایجاد شد، توسط افرادی که بی نام و نشان بودند و دنبال هیچ پست و مقامی نیستند.

دبیر هیات رئیسه مجلس افزود: ستاد آیت الله رئیسی در کرمانشاه به گونه‌ای بود که مدیر نام آوری بین آنها نبود و کاملاً مردمی تشکیل شد.

وی خاطر نشان کرد: ستاد متعلق به جوانان بی نام و نشان بود جوانانی که دنبال سهم‌خواهی نیستند و همیشه پای کار انقلاب ایستاده اند و بسیاری از بزرگان مدیون همین جوان ها هستند اما متاسفانه شاید بعد ها کمتر دیده شوند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: باید از ظرفیت جوانان انقلابی استفاده کنیم و کمک کنیم که در عرصه وارد شوند و کار به دست آنها بیفتد همانطور که امام(ره) در هنگامه جنگ و نبرد به جوانان اعتماد کرد و کار را به آنها واگذار کرد.

وی از اینکه امروز به جوانان اعتماد نداریم ابراز نگرانی کرد و ادامه داد: دوره آتی دوره طلایی برای جمهوری اسلامی است چرا که هیچ وقت سابقه نداشته که تا این حد نیروهای انقلابی در دولت و مجلس قرار بگیرند لذا می توان این دوره را استثنایی دانست.

رشیدی اظهار داشت: باید در این دوره حتماً اصلاح قوانین در مجلس صورت بگیرد و ساختارهای لازم را فراهم کنیم و دولت نیز از ظرفیت بالای مجلس انقلابی استفاده کند و در مشورت، حذف قوانین مضاعف که امروز دست و پای ملت را بسته است، قوانین زائد و معرفی نیروهای انقلابی کمک بگیرد و با تمام توان پای کار بیاید.

وی گفت: این ظرفیت در طول این ۴۰ سال کمتر اتفاق افتاده است و همیشه یک پای لنگ داشته اما این دوره این چنین نیست و باید جوانان پای کار بیایند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در دولت قبل در هیچ بخشی کاری نداشتیم که چه کسی در چه مسئولیتی قرار بگیرد در این دولت قصد دخالت نداریم ولی ساکت نیستیم و جایی که قرار است اتفاقی بیفتد سکوت نخواهیم کرد.

وی افزود: آقا فرمود نمایندگان دنبال پریدن در دولت نباشند و من نیستیم و پس از انتخابات با هیچ یک از دوستان و نزدیکان آقای رئیسی یک ارتباط پیامکی، تلفنی و یا دیداری نداشتم و نخواهم داشت چون نماینده هستم و زمانی که کابینه پای کار بیاید اگر مشورتی لازم بود بنده در خدمتگزاری آماده هستم.

رشیدی بیان داشت: اما این بدان معنا نیست که اگر آقای رئیسی صلاح دانست برخی از نیروهای نخبه را از مجلس انتخاب کند منعی دارد چراکه رهبر چنین منعی نکرده بلکه به نمایندگان توصیه کرد دنبال چنین کاری نباشید.

وی تصریح کرد: جوانان باید به میدان ورود پیدا کنند تا کمبودها جبران و مشکلات حل و فصل شوند بنده عقیده دارم این ظرفیت جوانان است که می‌تواند هم افزایی کند.

وی همچنین به ضعف فرهنگی موجود اشاره کرد و گفت: نیروهای فرهنگی قوی داشته و داریم لذا باید کار فرهنگی قوی در این دوره انجام دهیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: الان جوانان ما در تهران رشد فزاینده می‌کنند این در حالی است که مسئولین استان آنها را ندیدند و انکارشان کردند.

وی اذعان داشت: استان کرمانشاه نیاز به ایجاد یک موج فرهنگی دارد لذا باید از فرصت پیش آمده در دولت جدید استفاده کنیم و جوانان را به این سمت سوق دهیم.

دبیر هیات رئیسه مجلس گفت: قدر جوانان را باید بدانیم و با یک هم افزایی کاری کنیم که بی انگیزه نشوند و در راستای توسعه استان گام بردارند.

وی افزود: تلاشمان را برای تشکیل یک کابینه انقلابی با روحیه و مدیریت جهادی به کار می بریم تا بتوانیم دل رهبر را شاد کنیم.

رشیدی خاطر نشان کرد: رهبر انقلاب از اینکه اتفاقات خوبی افتاده بسیار خرسند است باید تلاش کنیم که این حال خوب را خراب نکنیم.

وی بیان داشت: میانگین سنی مجلس زیر ۵۰ سال است و این بدان معناست که در کشور پوست اندازی اتفاق افتاده است.

رشیدی همچنین تأکید کرد که از تخریب همدیگر باید به طور جدی پرهیز کنیم و گفت: به جای تخریب همدیگر باید به دنبال هم افزایی باشیم تا بتوانیم به توسعه و پیشرفت برسیم.

وی همچنین افزود: باید کاری کنیم که دشمن‌ را ناامید و مایوس کنیم، یقین دارم ایران در سال‌های پیش رو به بالاترین قله های افتخار مادی و معنوی در جهان خواهد رسید.

رشیدی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تسلیت درگذشت مداح اهل بیت(ع) حاج مسلم مقدسی اظهار داشت: مسلم پاره تن من بود و همتای ایشان نه تنها در استان بلکه به جرات می توانم بگویم در کشور نداریم، ۱۵ سال در معرض مسئولیت و توانمندی کارفرهنگی بود و کاری برایش انجام ندادند، البته آتش به اختیار بود و در ماه رمضان ۲۱ روز شبانه روز تلاش می کرد تا پرچم امیرالمومنین(ع) را به اهتزار درآورد.

وی خطاب به پدر مرحوم‌مسلم‌مقدسی گفت: امام حسین(ع) مدال نوکری را بر شما تمام کرد، مسلم‌مقدسی رفت و به اهل بیت ملحق شد و بدون شک به واسطه همین امر درجه و مقام شما بالا رفت.