صحنه، شهری به شیرینی عسل

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 314238|11:17 - 1400/05/04
نسخه چاپی
صحنه، شهری به شیرینی عسل
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان صحنه معتقد است، که این شهرستان می تواند به عنوان شهر ملی عسل ایران معرفی شود.

به گزارش امروله ،فرهاد حاتمی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به ظرفیت های خوب گردشگری این شهرستان، اظهارکرد: برای اینکه بتوانیم برای صحنه یک برند گردشگری تعریف کنیم، چند شاخص در این شهرستان وجود دارد که یکی از مهمترین آنها عسل است.

 

وی به اشتهار عسل صحنه در ایران اشاره کرد و گفت: صحنه بعد از شهرستان خوی دومین تولید کننده با کیفیت عسل در ایران است و سالانه حجم زیادی عسل در این شهرستان تولید و به خارج از استان صادر می شود.

 

رئیس میراث فرهنگی صحنه با بیان اینکه تنوع پوشش گیاهی زمینه تولید متنوع ترین عسل ایران را در این شهرستان فراهم کرده، ادامه داد: برای اینکه بتوانیم در بحث عسل برندسازی کنیم، باید همکاری سایر دستگاه های ذیربط همچون جهادکشاورزی را داشته باشیم که تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است.

 

وی افزود: از سوی دیگر برای برند شدن شهرستان صحنه در زمینه تولید عسل لازم است که رویدادسازی و برگزاری جشنواره ها را انجام دهیم و بعد از آن با همکاری شهرداری و شورای شهر به سمت المان سازی و دیگر فضاسازی ها برویم.

 

این مسئول در ادامه از گیلاس به عنوان برند مهم دیگر این شهرستان یاد کرد و افزود: کیفیت گیلاس تک دانه شهرستان صحنه باعث شده تا عمده این محصول پس از فصل برداشت راهی کارخانه های کمپوت سازی شود.

 

وی به وجود باغات فراوان میوه در این شهرستان  اشاره کرد و گفت: در محدوده دو روستای سرتخت و سربرزه منطقه دینور به واسطه خاک بسیار مرغوبی که دارند، محصول سیبی که تولید می شود بسیار متفاوت است و بیشتر صادر می شود.  

 

حاتمی خاطرنشان کرد: مردم این شهرستان به دلیل باغات زیادی که دارند، بخشی از محصولات خود را به شیوه طبیعی  خشک می کنند تا وارد بازار شود.

 

وی در ادامه به شرایط آب و هوایی مطلوب و خاک مرغوب این شهرستان اشاره کرد و گفت: این عوامل باعث شده تا در کوه های این شهرستان شاهد رویش طبیعی گیاهان دارویی زیادی باشیم.

 

رئیس میراث فرهنگی صحنه افزود: درصورتی که سرمایه گذاران پای کار بیایند و در بحث بسته بندی و فرآوری ورود کنند، می توان روی برند سازی گیاهان دارویی در این شهرستان هم اقدامات خوبی را انجام داد. 

 

وی خاطرنشان کرد: وجود مسیرهای آفرود در منطقه سراب گروس، درکه، بیدسرخ وسراب های پرآب بویژه دربند و وجود آثار تاریخی هرکدام زمینه هایی هستند که راه را برای جذب گردشگر بیشتر به این شهرستان باز می کنند.