انکار «غدیر» به منزله تخریب اسلام است

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 314241|11:42 - 1400/05/04
نسخه چاپی
انکار «غدیر» به منزله تخریب اسلام است
مدیر مدرسه علمیه شهرستان صحنه گفت: رد غدیرخم توسط دشمن تلاش برای زیر سؤال بردن امامت و تخریب اسلام است، کاری که رادیکال ها در جهان اسلام در حال انجام آن هستند.

به گزارش امروله ،حجت الاسلام علی بهمنی امروز در دیدار جمعی از طلاب و روحانیون مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) شهرستان صحنه ضمن تبریک دهه امامت و ولایت بیان کرد: در این روزهای مبارک و البته حساس باید جایگاه و فلسفه امامت و ولایت برای نسل های جوان و نوجوان تبیین و تشریح شود.

 

مدیر مدرسه علمیه شهرستان صحنه گفت: مقوله امامت و ولایت، بسیار گسترده تر از آن است که بتوان در یک جلسه یا یک رساله آن را برای همه تبیین کرد، امامت خود یک مقوله جهانی است که نیازمند انجام کار فرهنگی توسط متخصصان و کارشناسان فرهنگی و مذهبی می باشد.

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه امامت و ولایت از ارکان حفظ اسلام بعد از رحلت رسول اکرم(ص) بوده است، افزود: بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) یکی از بزرگترین خطراتی که جهان اسلام را تهدید می کرد خلا رهبری و زعامت امت اسلام بود.

 

حجت الاسلام بهمنی ادامه داد: اما تدبیر و آینده نگری که خداوند متعال در اختیار رسول اکرم (ص) قرار داده بود اجازه نداد که این خلأ در جهان اسلام روی دهد، به همین منظور ایشان در آخرین حج خویش که به حجه الوداع معروف است، در محلی بنام «غدیرخم» مسلمینی که برای انجام مناسک حج رسول الله را همراهی می کردند جمع نمودند و با بیانات خود حجت را بر امت اسلام تمام کردند.

 

مدیر مدرسه علمیه شهرستان صحنه افزود: رسول اکرم(ص) که به خوبی از عالم غیب با خبر بودند و عالِم بر این بودند که عمر مبارکشان به پایان رسیده است، از میان یاران و رهروان خویش، دست حضرت علی(ع) را در میان خیل عظیم حجاج بالا بردند و ایشان را ولی و وصی امت اسلام تعیین فرمودند.

 

وی در ادامه سخنان خود به خطبه غدیر اشاره کرد و گفت: خطبه غدیر توسط پیامبر اسلام(ص) در واقعه غدیر ایراد و در آن امام علی (ع) به عنوان جانشین پیامبر معرفی شد. این خطبه در ۱۸ ذی‌الحجه سال ۱۰ قمری، هنگام بازگشت از حجة الوداع در غدیر خم بعد از نزول آیه تبلیغ ایراد شد و بسیاری از عالمان شیعه و سنی این خطبه را نقل کرده‌اند.

 

حجت الاسلام بهمنی اظهار داشت: حدیث غدیر بخشی از این خطبه است که در آن پیامبر اکرم(ص) فرمودند «هرکس من مولای اویم، علی(ع) مولای اوست» و این بخش از خطبه را بیش از ۱۱۰ نفر از صحابه و ۸۴ نفر از تابعین به صورت متواتر نقل کرده‌اند.

 

مدیر مدرسه علمیه شهرستان صحنه ادامه داد: لذا با این همه اسناد معتبر و نیز وجود کثیر اصحاب رسول الله(ص)، ایجاد دوگانگی در حادث شدن این رویداد بزرگ در جهان اسلام کاملا غیرمنطقی و شاید هم از روی عداوت با اسلام ناب محمدی باشد بنابراین بایسته است که این رویداد را با زبانی کاملا منطقی و درست به جامعه انتقال دهیم تا جلوی تحریف تاریخ توسط دشمنان دین خدا و تشیع گرفته شود.

 

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه تأکید کرد: تلاش دشمنان در رد واقعه غدیرخم در اصل تلاش برای زیر سؤال بردن سلاله پاک ائمه اطهار(ع) و سپس تخریب و منزوی کردن اسلام واقعی است، کاری که امروز برخی از رادیکال ها در جهان اسلام در حال انجام آن هستند.