دود کوره‌های آجرپزی کرمانشاه به چشم مردم می‌رود/ گازرسانی؛ منتظر پایان جدال مسؤولان است

سرویس: اخبار استانکد خبر: 314632|22:04 - 1400/09/14
نسخه چاپی
دود کوره‌های آجرپزی کرمانشاه به چشم مردم می‌رود/ گازرسانی؛ منتظر پایان جدال مسؤولان است
سال‌هاست که مشکل گازرسانی به کوره‌های آجرپزی کرمانشاه حل نشده، موضوعی که در گیر و دار نشست‌های مسؤولان بلاتکلیف مانده است.

به گزارش امروله ،به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، مشکل گازرسانی به کوره‌های آجر‌پزی کرمانشاه سال‌هاست که مطرح‌ست، ولی همچنان در گیر و دار نشست‌های مسؤولان بی‌نتیجه و مسکوت مانده است به طوریکه شعله سوزان بیشتر آن‌ها امروز دیگر خاموش شده و کارگران بیکار شده‌اند. 

در حال حاضر تعدادی از کوره‌های آجرپزی که باقی مانده‌اند با سوخت مازوت کار می‌کنند که کمبود سوخت مازوت هم موجب شده مشعل این کوره‌ها به تدریج و یکی پس از دیگری خاموش شود و تعداد انگشت‌شماری از آن‌ها هم‌اکنون فعال باشند.

جدا از تمام موارد از جمله خاموشی کوره‌ها و بیکاری کارگران، این دود سوخت مازوت است که به چشم همه می‌رود، بنابراین زیان‌آور بودن دود مازوت برای محیط زیست موضوع ضرورت گازرسانی به کوره‌های آجرپزی را دو چندان می‌کند.

سیروس شهبازی، مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه، در خصوص چگونگی حل مشکل گازرسانی به کوره‌های آجرپزی کرمانشاه، اظهار داشت: تعدادی کوره‌های آجرپزی سنتی در حاشیه شهر کرمانشاه منطقه کهریز وجود دارند که به جزء ۱۰ تا ۱۲ مورد عمدتا غیرفعال هستند.

وی ادامه داد: گازرسانی به کوره‌های سنتی امروزه دیگر مقرون به صرفه نیست و توجیه اقتصادی ندارد با این وجود بحث گازرسانی با این کوره‌ها با چندین مشکل روبه‌رو است.

مدیرعاملشرکت گازاستان کرمانشاه داشتن معارض از نظر ملکیت و مشکلات زیست محیطی را در قالب دیگر مشکلات کوره‌های آجرپزی عنوان کرد و افزود: علاوه بر این مشکلات معابر در این محدوده مشخص نیست که امکان شبکه‌گذاری داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: عمده مورد این مشکلات به  محیط زیست برمی‌گردد، محیط زیست معتقد است این کوره‌ها در حوزه شهری واقع شده در حالی که در حوزه شهری به هیچ وجه امکان فعالیت برای آجرپزی صنعتی، نیمه سنتی و سنتی وجود ندارد.

شهبازی یادآور شد: علی ایحال با دستگاه‌های متولی رأی زنی شده تا در اولین فرصت جلسه‌ای تشکیل شود و تا بحث گازرسانی به کوره‌ها حل شود.

گفتنی است، چندی پیش گزارشی از خبرگزاری فارس در این خصوص با تیتر «پاسکاری مسؤولان و بلاتکلیفی آجرپزها در کرمانشاه!/ گاز هست ولی نه برای کوره‌ها» منتشر شد که قرار بود جلسه‌ای برای رفع و رجوع مشکلات کوره‌های آجرپزی کرمانشاه با حضور ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و محیط زیست و دستگاه‌های ذی‌ربط برگزار شود، گویا مسؤولان مربوطه هنوز موفق نشده‌اند برای جلوگیری از بیکار شدن کارگران این کوره‌های آجرپزی دور یک میز جمع شوند، امیدواریم در اسرع وقت این جلسه برگزار و وضعیت این کوره‌ها که برای سرپاایستادن از سوخت مازوت استفاده می‌کنند، مشخص شود.