اعلام آمادگی مپنا برای احداث ایستگاه شارژ خودروی برقی در سراسر کشور

سرویس: اقتصادیکد خبر: 314672|21:42 - 1400/09/17
نسخه چاپی
اعلام آمادگی مپنا برای احداث ایستگاه شارژ خودروی برقی در سراسر کشور
مدیرعامل گروه مپنا گفت: مپنا برای کلیه استان‌ها آمادگی احداث ایستگاه شارژ سریع را دارد و هر استانی که اعلام آمادگی کند می‌توانیم این واحدها را در کوتاه ترین زمان، نصب کنیم.

به گزارش امروله ،به نقل ازخبرگزاری تسنیم، عباس علی‌آبادی، مدیرعامل گروه مپنا در حاشیه مراسم امضای قرارداد ساخت نیروگاه‌های مقیاس متوسط میان شرکت برق حرارتی و مپنا در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  واحدهای مقیاس متوسط تماما ساخت داخل هستند و به هیچ عنوان قابلیت تحریم‌پذیری ندارند؛ این واحدها بسیار مقاوم در برابر هوای گرم و ریزگردها هستند و تاکنون نیز عملکرد بسیار خوبی داشته از خود نشان داده اند و همچنین می‌توانند از تنوع سوخت برخوردار شوند.

وی افزود: این نیروگاه‌ها در زمانی کوتاه می‌توانند وارد مدار شوند و همان طور که این قرارداد نشان می‌دهد اولین واحد در طول هشت ماه وارد مدار خواهد شد و بلافاصله واحدهای بعدی وارد مدار می‌شوند و با توجه به این‌که این نیروگاه‌ها در کارخانه احداث و در همان جا تبدیل به پکیج شده و در نیروگاه نصب می‌شوند سرعت احداث نیروگاه بالا است.

علی آبادی تصریح کرد" وجود این نیروگاه ها در اختیار شبکه برق کشور می‌تواند موجب افزایش بهره‌وری در شبکه شود؛ همچنین مزیت بالایی که این نیروگاه دارد این است که می‌تواند از انواع سوخت در صورت ایجاد زیرساخت‌ها استفاده کند.

مدیرعامل گروه مپنا در خصوص راهکارهای حل مشکلات صنعت برق گفت: من معتقدم مهم‌ترین راه، بهبود وضعیت و تمرکز در افزایش بهره‌وری است؛ اما این‌که این کار چگونه باید انجام شود توضیحات مفصلی دارد که در آینده مطرح خواهم کرد.

علی آبادی در پاسخ به سوالی در خصوص استفاده از سوخت هیدروژن در تولید برق گفت: هیدروژن از جمله مباحث آینده است؛ دنیا به این سمت حرکت می‌کند و توسعه ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر این ضرورت را جدی می‌کند چرا که نیروگاه‌های تجدیدپذیر به لحاظ زمانی و مکانی ممکن است با نیاز مصرف تطابق نداشته باشد، لذا برای تطبیق این دو با یکدیگر نیاز به ذخیره‌سازی داریم؛ از جمله روش‌های ذخیره‌سازی که اقتصادی بوده، این است که هیدروژن تولید کنیم و این هیدروژن تولید شده را به همراه گاز طبیعی به نیروگاه‌ها بدهیم تا مورد استفاده قرار بگیرد.

مدیرعامل گروه مپنا در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته برای توسعه خودروهای برقی گفت: قراردادی را در خصوص تأمین اتوبوس های برقی با مشهد داریم  و با تهران مذاکراتی در همین راستا صورت گرفته و به زودی این کار به سرانجام خواهد رسید.

وی افزود: در زمینه‌ ایجاد زیرساخت کار بزرگی انجام شده و مپنا برای کلیه استان‌ها آمادگی احداث ایستگاه شارژ سریع را دارد و هر استانی که اعلام آمادگی کند می‌توانیم این واحدها را در کوتاه ترین زمان، نصب کنیم.

مدیرعامل گروه مپنا با بیان اینکه "در حوزه برقی‌شدن خودروها نیز یک قرارداد بزرگ با کرمان موتور امضاء کرده‌ایم"، گفت: در قالب این قرارداد، 35 هزار دستگاه خودرو برقی تولید می شود.