مدارس ایرانی خارج از کشور می‌توانند ۱۰۰ میلیون مخاطب داشته باشند

سرویس: اجتماعیکد خبر: 315019|22:27 - 1400/10/13
نسخه چاپی
مدارس ایرانی خارج از کشور می‌توانند ۱۰۰ میلیون مخاطب داشته باشند
رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور گفت: باید به این مرکز رسالتی نگاه کرد و نه غنیمتی؛ مدارس ایرانی خارج از کشور می‌توانند ۱۰۰ میلیون مخاطب داشته باشند.

به گزارش امروله ،به نقل ازخبرگزاری تسنیم، مهدی فیاضی رئیس جدید مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور، گفت: به بنده پیشنهاد شد سه سال در خارج رایزن فرهنگی شوم اما خدمت به معلمی را ترجیح دادم.

وی افزود: یکی از مشکلات این است که برند مدارس در خارج از کشور مخدوش است و ایران‌دوستان بسیاری در خارج از کشور هستند که تمایل دارند، فرزندشان به مدارس مختلط نروند.

رئیس جدید مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور تصریح کرد: غیر از آذربایجان و فرانسه هیچ کشوری مانع مدرسه اسلامی نیست و بسیاری از افراد می‌پرسند چرا مدرسه اسلامی نیست تا فرزندانمان را آنجا بفرستیم و ما کوتاهی می‌کنیم.

فیاضی گفت: به مرکز بین‌الملل و مدارس خارج از کشور باید رسالتی نگاه کرد و نه غنیمتی؛ افرادی که فرزند خود را به مدرسه غیردولتی می‌فرستند و شهریه سنگین می‌دهند تا موفق‌تر شود در خارج از کشور هم افرادی هستند که حاضرند 10 هزار دلار شهریه بدهند تا فرزندشان در محیط سالم قرار بگیرد و اگر نگاه صحیح داشته باشیم بیش‌از جمعیت ایران و حدود 100 میلیون نفر مخاطب داریم.

وی ادامه داد: بنده از پستی که گرفته‌ام، می ترسم و اگر غنیمتی نگاه کنیم سفرهایم را رفته‌ام و اگر اینجا را نپذیرم می‌توانم رایزن فرهنگی شوم. بین دلار یا گچ گیر کرده‌ام اما فعلا خاک گچ را سرمه چشمم می‌کنم.

به گزارش تسنیم، صادق ستاری‌فر معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش نیز اظهار کرد: در سند تحول بنیادین، توسعه و تعمیق تربیت بدنی و فعالیت ورزشی دانش‌آموزان مورد اشاره قرار گرفته است.

وی گفت: برای تربیت نسل سالم، کارآمدی نظام سلامت و بهره وری نیروی کار باید به ورزش مدارس و تندرستی دانش آموزان توجه خاص کرد. مدرسه و حمایت از ورزش دانش آموزی نقطه آغاز رشد ورزش حرفه‌ای است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد:  خوشحالم به عنوان دانش آموز عشایری و مناطق محروم به اینجا رسیدم.