بازار دی و مونوکلسیم فسفات طیور تامین شد

سرویس: اقتصادیکد خبر: 315376|23:30 - 1400/11/12
نسخه چاپی
بازار دی و مونوکلسیم فسفات طیور تامین شد
دبیرانجمن تولید کنندگان دی و مونوکلسیم فسفات کشور گفت: با رفع موانع تامین ماده اولیه، بازار دی و مونوکلسیم فسفات طیور تامین شد و تولیدکنندگان دام و طیور که به این محصولات نیاز دارد به صنایع تولیدی یا دبیرخانه انجمن مراجعه کنند.

به گزارش امروله ، محسن سعیدیان دبیرانجمن تولید کنندگان دی و مونوکلسیم فسفات کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیماظهار داشت: در بازار تولید و مصرف دی و منوکلسیم فسفات دام و طیور کمبود مصنوعی ایجاد و این زمینه سازی منجر به آن شده است که واردکنندگان به دنبال واردات این محصول تولیدی کشورمان از سایر کشور ها هستند.

وی افزود: با  بزرگ نمایی انجام شده درباره کمبود دی و منوکلسیم فسفات دام و طیور، مصرف کنندگان این محصولات نیز دچار سردرگمی شده اند و با وجود اینکه تولید این محصول اکنون به روال عادی خود برگشته است مرغداران نیز اقدام به ذخیره سازی و خرید بیشتر از میزان نیاز خود کرده اند.

دبیرانجمن تولید کنندگان دی و مونوکلسیم فسفات کشور با بیان اینکه صنایع داخلی 2.5 برابر نیاز بازار داخلی ظرفیت تولید دارند،  ادامه داد: تنها در مقطعی دوماهه تولید دی و منوکلسیم فسفات دام و طیور در کشور به دلیل کمبود مواد اولیه این محصولات دچار مشکل شد اما اکنون این مشکلات رفع شده و کارخانجات داخلی در حال تولید و توزیع  این محصول هستند و گزارشات تولید به سازمان دامپزشکی ارسال شده است.

سعیدیان گفت: بر اساس اعلام سازمان دامپزشکی کشور ظرفیت تولید دی و مونوکلسیم فسفات کشور  470 هزار تن که میزان مصرف کشور 160هزار تن است اما  در برخی مواقع در تولید ماده اولیه با مشکل مواجه می شوند.

وی تصریح کرد: در تیرماه سال 97 نیز به دلیل اختصاص ارز 4200 تومانی به واردات محصول نهایی اختصاص یافت تا در نتبجه تولید داخلی دچار بحران شود و حتی صنایع داخلی به مدت 17 ماه تعطیل شدند.