هفته بیست و سوم لیگ برتر| پرسپولیس - استقلال؛ آخرین دربی قرن نبردی 6 امتیازی

سرویس: ورزشیکد خبر: 315536|22:20 - 1400/12/25
نسخه چاپی
هفته بیست و سوم لیگ برتر| پرسپولیس - استقلال؛ آخرین دربی قرن نبردی 6 امتیازی
دیدارهای هفته بیست و سوم روز پنجشنبه با انجام 4 مسابقه آغاز می شود که در حساس‌ترین مسابقه پرسپولیس میزبان استقلال است.

به گزارش امروله ،به نقل ازخبرگزاری فارس، آخرین پنجشنبه قرن و سال 1400 یک روز تمام فوتبالی است. روزی که به جز دربی پایتخت 3 مسابقه دیگر هم برگزار می شود.

نگاهی به این مسابقات می  اندازیم؛

جدال ناکامان لیگ برتر در اراک می تواند دیدنی شود. هر دو تیم برخلاف شروع  مطلوب مسابقات اکنون شرایط بدی از نظر فنی و نتیجه گیری پیدا کرده اند. آلومینیوم بعد از هفته نهم لیگ برتر رنگ برد را ندیده و بعد از پیروزی مقابل تیم فجرسپاسی روی نوار ناکامی بوده است.تراکتور تبریز هم حال روزش بدتر از حریف است.

قرمزپوشان تبریزی بعد از هفته دهم دیگر هیچ تیمی را نبردند. تا در رده یازدهم بایستند آخرین برد آنها نیز مقابل دیگر تیم قعرنشین جدول نفت مسجدسلیمان بوده و اکنون با 17 امتیاز در رده  سیزدهم قرار گرفته اند. مهدی رحمتی جانشین رسول خطیبی در آلومینیوم شد تا شاید شرایط این تیم را در هفته های پایانی لیگ بهبود ببخشد. ساغلام هم به  تراکتور آمد اما هنوز موفقیتی نداشته و هفته گذشته نیز تراکتور در خانه مغلوب فولاد شد. بازی رفت را آلومینیوم 2 بر صفر برد.
فولاد خوزستان با پیروزی هفته گذشته در تبریز با 32 امتیاز در رده ششم جدول ایستاد و این هفته نیز میزبان تیم بحران زده فجرشهیدسپاسی است. آخرین برد فجری ها مقابل پیکان در هفته پنجم لیگ رقم خورد. در نهایت هم علی اصغر کلانتری از کار خود برکنارشد. هفته گذشته فجر با هدایت فنی مهرزاد معدنچی به میدان آمد که بازهم مقابل تیم پدیده شکست خورد.

فجر این هفته کار سختی در اهواز دارد. عبور از مانع فولادی کار آسانی نیست. برخی می گویند می توان یک برد دیگر به حساب شاگردان نکونام منظور کرد. بازی رفت دو تیم با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید. نکونام این هفته شانس دارد که از تیم گل گهر و امیر قلعه نویی در جدول لیگ سبقت بگیرد به رده پنجم برسد. البته معدنچی هم گفته اگر فجر سقوط کند مربیگری را کنار می‌گذارد!
این بازی هم از نظر فنی و جذابیت فوتبالی می تواند یکی از مهم ترین مسابقات هفته شود با این حال کج سلیقگی  در برنامه ریزی مسابقات باعث شد این مسابقه حساس زیر سایه دربی پایتخت قرار بگیرد و خیلی از فوتبالدوستان نتوانند آن را به خوبی تماشا کنند. سپاهان با دو برد متوالی جایگاه سومی خود را در لیگ مستحکم کرد و اکنون برای دفاع از اعتبارش بازی می کند زیرا این تیم فقط روی کاغذ شانس قهرمانی دارد. با این حال می تواند در تعیین تیم قهرمان نقش مهمی ایفا کند. زردپوشان اصفهانی هم با استقلال و هم با پرسپولیس بازی دارند.
گل گهر دیگر تیم مدعی و پرمهره این فصل هم بعد از ماجراهای بازیکن گابنی و کسر امتیاز در رده پنجم لیگ ایستاده است. در تقابل این دو تیم قدرتمند جمعی از بهترین های فوتبال ما نقش آفرینی خواهند کرد. امیر قلعه نویی سرمربی اسبق سپاهان به خوبی با جو باشگاه حریف آشناست. بهترین گلزنان این دو تیم شهریار مغانلو در سپاهان و سعید صادقی در گل گهر هستند که هر دو 7 گل زده اند. 
بازی رفت دو تیم را گل گهر با نتیجه ای پرگل برد اما با رای کمیته انضباطی سپاهان 3 بر صفر برنده اعلام شد و اکنون قلعه نویی و گل گهری ها می خواهند جبران آن باخت انضباطی را بکنند. گل گهر در صورت پیروزی در این مسابقه شانس صعود به رده چهارم لیگ را دارد.

 

آخرین دربی قرن در آخرین پنجشنبه سال 1400 حساس ترین مسابقه این دو تیم هم می تواند باشد. مسابقه ای که نه در حرف و کری خوانی هواداران دو تیم بلکه واقعا به اندازه یک جام قهرمانی ارزشمند است. بسیاری از کارشناسان معتقدند در صورتیکه استقلال در این دیدار برنده شود قهرمان لیگ برتر خواهد بود زیرا فاصله امتیازی اش با پرسپولیس در رده دوم جدول به 9 امتیاز می رسد. پرسپولیس قهرمان 5 دوره لیگ برتر هم برای اینکه خیلی زود در این فصل در کورس قهرمانی تسلیم آبی پوشان نشود به دنبال برد  است تا اختلاف امتیازی دو  تیم به 3 برسد. در چنین شرایطی همه می گویند می توان انتظار یک بازی زیبا را داشت زیرا حداقل پرسپولیس در این دربی به دنبال مساوی و نباختن نیست و باید برنده شود.
استقلال در صورت کسب یک مساوی هم فاصله ایمنی خود را در صدر جدول با رقیب دیرینه اش حفظ خواهد کرد. آبی پوشان اگرچه دو مدافع اصلی خود سیاوش یزدانی و حسین مرادمند را از دست دادند اما با این وجود همچنان روی نوار برد حرکت کرده و صاحب مستحکم ترین دفاع لیگ با 7 گل خورده هستند. از سویی دیگر جذب داسیلوا مدافع برزیلی و خوش قامت توانسته تا حدی جای خالی این دو بازیکن را پرکند. این بازیکن برزیلی اولین دربی خود را تجربه می کند اما به نظر می رسد که در فوتبال بسیار حرفه ای و کارکشته است.

پرسپولیس هم در این فصل با وجود همه فراز و نشیب هایی که در نتیجه گیری داشت اکنون تنها تیم تعقیب کننده استقلال است. شاگردان گل محمدی در رویای دبل هت تریک و رسیدن به ششمین قهرمانی هستند اما پیش شرط این رویای شیرین پیروزی در دیدار 6 امتیازی با استقلال است. سرخپوشان با 33 گل زده بهترین و زهردار ترین خط حمله لیگ را دارند. مهدی عبدی با 7 گل زده بهترین مهاجم تیمش است و در استقلال هم یامگا با 10 گل زده بهترین گلزن آبی پوشان است. البته تاکنون هیچ بازیکن خارجی استقلال نتوانسته در دربی گلزنی کند و شاید یامگا اولین خارجی گلزن دربی برای استقلالی ها شود.
پرسپولیس  در این دربی چند بازیکن تازه وارد دارد از هنانوف و صفروف تاجیکستانی گرفته تا تمیروف ازبکستانی. البته استقلال هم بازیکنانی مثل امانوف دارد که او هم اولین دربی اش را تجربه می کند ضمن اینکه عادل حردانی هم اولین دربی اش را تجربه خواهد کرد. استقلال تیم بدون باخت رقابت هاست و تمامی رکوردهای مثبت این فصل را به نام خودش ثبت کرده و می خواهد با همین شرایط ایده آل سال و حتی قرن را به پایان برساند. 
تیم برنده آخرین دربی قرن قطعا تا روزها و هفته های و شاید سال های بعد روی این برد مانور بدهند اما واقعیت این است که بعد از دربی هم 7 مسابقه دیگر و 21 امتیاز باقی می ماند و ممکن است برنده دربی قرن به هر دلیلی در ادامه رقابت ها دچار چالش شود و سرنوشت قهرمانی تغییر کند.
سیدمهدی سیدعلی داوری مسابقه شد، آن هم در شرایطی که می‌گویند پیش از این قرار بود پیام حیدری مسابقه دوتیم را سوت بزند. از سویی دیگر هنوز ساعت این مسابقه قطعی نشده است! ابتدا قرار بود این بازی ساعت 19 آغاز شود، بعد اعلام شد مسابقه ساعت 17:30 خواهد بود و اکنون گفته می شود که احتمال دارد ساعت بازی بازهم تغییر کند زیرا در آخرین پنجشنبه سال و با حضور تماشاگران بهترین راه آن است که بازی در حوالی ساعت 15:30 آغاز شود.  

برنامه مسابقات هفته بیست و سوم:

آلومینیوم اراک – تراکتورتبریز؛ ساعت 15:00/ ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک

فولاد خوزستان – فجرشهیدسپاسی شیراز؛ ساعت 17:00/ ورزشگاه شهدای فولاد اهواز

فولاد مبارکه سپاهان اصفهان – گل‌گهر سیرجان؛ ساعت 17:00/ ورزشگاه نقش جهان اصفهان

پرسپولیس  – استقلال؛ ساعت: 17:30/  ورزشگاه آزادی تهران

جمعه 27 اسفند 1400

نفت مسجدسلیمان – هوادارتهران؛ ساعت 15:00/ ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان

پدیده مشهد – نساجی مازندران؛ ساعت 15:00/ ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد

پیکان تهران – صنعت نفت آبادان؛ ساعت 16:00/ ورزشگاه پاس قوامین تهران

مس رفسنجان – ذوب‌آهن اصفهان؛ ساعت 17:00/ ورزشگاه متعاقبا اعلام میگردد.

جدول لیگ برتر:

1- استقلال 54 امتیاز

2- پرسپولیس 48 امتیاز

3- سپاهان 41 امتیاز

..............

15- نفت مسجدسلیمان 13 امتیاز

16- پدیده مشهد 12 امتیاز