آیا انتقادات اخیر به مهدوی‌کیا و بنا منصفانه است؟

سرویس: ورزشیکد خبر: 314926|22:30 - 1400/10/06
نسخه چاپی
آیا انتقادات اخیر به مهدوی‌کیا و بنا منصفانه است؟
نقدهای بی‌رحمانه به محمد بنا و چرخه انتخابی‌اش برای تیم ملی کشتی فرنگی در کنار هجمه‌های تند به مهدوی‌کیا، سرمربی تیم فوتبال امید، به دلیل حضور در بازی نمادین عرب کاپ از جمله سوژه‌های اصلی این روزهای ورزش ایران است.

به گزارش امروله ،به نقل ازخبرگزاریبرنا؛نقدهای بی‌رحمانه به محمد بنا و چرخه انتخابی‌اش برایتیم ملی کشتی فرنگیدر کنار هجمه‌های تند بهمهدی مهدوی‌کیا، سرمربی تیم ملی فوتبال امید، به دلیل حضور دربازینمادین عرب کاپ از جمله سوژه‌های اصلی این روزهای ورزشایراناست. ماجرا از آنجایی شروع می‌شود که چندی پیش علی ارسلان، فرنگی کار تیم ملی کشورمان، پس از ناکامی در رسیدن به دوبنده تیم ملی، ملیت خود را تغییر می‌دهد و برای ادامه فعالیت ورزشی راهیصربستانمی‌شود، اتفاقی که با واکنش تند قهرمانان سابقتیم ملی کشتینیز همراه می‌شود. امید نوروزی و قاسم رضایی، از قهرمانانالمپیک2012لندنو در ادامه سعید عبدولی، از فرنگی‌کاران مطرح کشورمان، پس از این جریان به نوعی علمدار انتقاد از محمد بنا می‌شوند و با انتشار پست‌های متعدد درفضای مجازیومصاحبهبا رسانه‌ها تصمیمات سرمربی تیم در گزینشکشتیگیران برای شرکت در مسابقات را مورد نقد قرار می‌دهند و به نوعیسرمربی تیم ملیرا مقصر اصلی کوچ ستارگان کشتی قلمداد می‌کنند.

این در حالی است که با حضور «بنا» کشتی فرنگی ایران روزهایی را تجربه کرد که تاریخ به خود ندیده بود. بدون تردید محمد بنا  از زمان حضورش در تیم ملی در شرایطی امیدها را در این رشته ورزشی زنده کرد که شاید در آن دوران کمتر کسی تصور می‌کرد روزی کشتی فرنگی ایران هم بتواند به سهمدال طلادر المپیک دست یابد. بنا بی‌شک در سال‌های اخیر نیز با موفقیت‌هایی که به همراه شاگردان دلیرش به ارمغان آورده که نمونه آخر آن هم می‌توان به درخشش در المپیک توکیو و نایب قهرمانیجهاناشاره کرد، به آرزوی خانوادهکشتی فرنگیرنگ واقعیت بخشیده است.  

5592625

در این طرف ماجرا امامهدی مهدوی‌کیا، لژیونر سرشناس سال‌های پیش تیم‌ ملی که هدایت امیدهای ایران را برعهده دارد، ایستاده است. ماجرا مربوط به حضوراودر یک مسابقه نمادین تحت عنوان عرب کاپ است.مهدوی‌کیادر این بازی به عنوان مهمان و نماینده ایران حضور داشته در تیم ستارگان اعراب بهزمینرفت، البته این اتفاق در حالی رخ داده که گفته می‌شود سرمربی تیم‌ امید با پیراهن منقش به پرچم رژیم اشغالگر قدس برای این تیم به میدان رفته، حال آن که شنیدیم سرمربی تیم امید ایران همراه با تعدادی از بازیکنان از جمله یونس محمود با ماژیک روی پرچمرژیم صهیونیستیخط کشیدند.حالا همین اتفاق که صحت و سقم آن هنوز هم خیلی مشخص نیست، سبب شده برخی با دستمایه قرار دادن این موضوع مهدوی‌کیا را زیر رگبار انتقادات تند و تیز قرار بدهند و از او به عنوان ورزشکاری که نمادهای اخلاقی و انسانی را زیر پا گذاشته یاد کنند. هرچند که در این روزها و قضاوت‌های شتاب زده در هر موضوعی و این مدل داوری‌ها دیگر جای تعجبی باقی نمی‌گذارد اما کاش فراموش نکنیم که مهدوی‌کیا همان ورزشکاری است که روزی با گل تاریخی به آمریکا از خود یک چهره ملی ساخت و به همین دلیل هم از سویرهبر انقلاببه عنوان سرباز قهرمان با معافیت خدمت روبرو شد و در ادامه نیز به عنوان موفق‌ترین لژیونرفوتبال ایرانسال‌ها برای کشورش بازی کرد.

55540633

ماجرای محمد بنا و مقصر خواندن او در باب کوچ ستارگان کشتی و همزمانی این مساله با اتفاقات رخ داده برای سرمربی تیم امید کشورمان این مساله را بهذهنمی‌رساند که چرا ما از طرفی با زیرپا گذاشتن واقعیت در تلاشیم به هر قیمتی این قهرمانان و ستاره‌های ورزش را در عرصه ملی نگه داریم ولی از طرف دیگر با ایجاد یکسری دلزدگی‌های ناخواسته و قضاوت‌های عجولانه آنها را به کوچ اجباری ترغیب می‌کنیم؟!