مهمترین زمان برای مقابله با کرونا و ممانعت از ایجاد فاجعه در شهرستان است

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 314326|09:46 - 1400/05/25
نسخه چاپی
مهمترین زمان برای مقابله با کرونا و ممانعت از ایجاد فاجعه در شهرستان است
فرماندار شهرستان صحنه گفت: مهمترین زمان برای مقابله با کرونا و ممانعت از ایجاد فاجعه در شهرستان است.

به گزارش امروله ،علیرضا حیدری فرماندار صحنه با تسلیت ایام سـوگواری سرور و سالارشهیدان اباعبدالله الحسین گفت: شرایط استانها و شهرستانهای همجوار قرمز و بسیار پرخطر است و این وضعیت هم برای شهرستان صحنه نیز بوجود آمده است، هم اکنون مهمترین زمان برای مقابله با کرونا و ممانعت از ایجاد فاجعه در شهرستان است که باید از طریق تمام راههای ممکن و موجود وارد عمل شویم. علاوه بر پای کار آمدن همه دستگاههای شهرستان، مردم نیز میبایست دستورالعملها را رعایت کنن تا با کمترین خسارت از این پیک عبور کنیم.

 

وی افزود: در مسیر مقابله با کرونا و رعایت دستورالعملهای بهداشتی با هر دستگاه، اداره، ارگان یا صنفی که با عدم رعایت دستورالعملها سلامت مردم را به خطر اندازد بدون هیچ اغماضی و قاطعانه برخورد قانونی خواهد شد. برای رسیدن به این منظور گشتهای مشترک ادارات جهت بازدیدهای میدانی در سطح شهر با جدیت فعال خواهند شد.

 

فرماندار صحنه درادامه اظهارکرد : تسریع در انجام واکسیناسیون در کنار رعایت دستورالعملها مهمترین راه برون رفت از مشکل کرونا میباشد. میبایست با آگاهی بخشی، فرهنگ سازی و ترغیب جامعه به انجام واکسیناسیون به این هدف دست پیدا کرد.

 

رئیس ستاد کرونای شهرستان عنوان داشت : مدیریت و نظارت بر مراسمات عزاداری محرم با حفظ و پاسداشت ارزشهای مذهبی با قرار گیری در چهارچوب و دستورالعملهای مقابله با کرونا، باید با دقت انجام گیرد. برپایی موکب تنها درصورتی مجاز است که موکب سلامت باشد و فقط ماسک و سایر ملزومات بهداشتی را توزیع کند. اصل عدم تجمع و رعایت فاصله گزاری نیز از دیگر اصول مهم برگزاری مراسمات میباشد.

 

حیدری تصریح کرد: اولویت مجموعه شهرستان صحنه اجرای مصوبات و شیوه نامه‌های ابلاغی ستاد ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا در خصوص برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم می باشد و امیدواریم امسال نیز همچون سال گذشته با بصیرت و آگاهی مردم و عزاداران حسینی (ع) در این شهرستان، شاهد رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بهداشتی با حضور و نظارت دستگاه های متولی باشیم.

 

دکتر رحیمی درادامه بیان داشت: تعداد نزدیک به 25 هزار دوز واکسن تا روز گذشته در شهرستان تزریق شده است. 38 درصد از جامعه دو نوبت واکسن را تزریق کرده اند. از مردم میخواهیم به شایعات و مطالب غیر موثق و غیر علمی و کذب منتشر شده در فضای مجازی توجه نکنند و برای دریافت واکسن خود حتما مراجعه کنند.