مدیر مدرسه علمیه شهرستان صحنه تأکید کرد؛

ضرورت توجه به مسائل تهذیبی در حوزه های علمیه

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 314356|07:40 - 1400/06/02
نسخه چاپی
ضرورت توجه به مسائل تهذیبی در حوزه های علمیه
مدیر مدرسه علمیه شهرستان صحنه گفت : در صورتی که سال تحصیلی جدید در فضای مجازی پیگیری شود، مسائل تهذیبی که شالوده اصلی حوزه هاست توسط اساتید باید تقویت گردد.

به گزارش امروله ،حجت الاسلام علی بهمنی در دیدار جمعی از معاونین و اساتید مدرسه علمیه شهرستان صحنه در سخنانی با اشاره به در پیش بودن آغاز سال تحصیلی جدید، بیان داشت: امیدواریم که امسال بتوانیم سال تحصیلی جدید را به صورت حضوری برگزار نماییم.

 

مدیر مدرسه علمیه شهرستان صحنه ادامه داد: البته همانگونه که ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرده است، بازگشایی مراکز آموزشی در کشور منوط به وضعیت جامعه در بحث ویروس کروناست و طبیعتا حوزه های علمیه نیز از این دستورالعمل پیروی خواهند کرد.

 

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه بیان داشت: متأسفانه با وجود تلاش جهادی اساتید حوزوی، غیرحضوری شدن کلاس های درس طلاب خسارت هایی به دنبال خود داشته است و باید اذعان داشته که هیچ روشی در بحث تدریس همانند روش حضوری تاثیرگذار نخواهد بود.

 

حجت الاسلام بهمنی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خوشبختانه طلاب و اساتید حوزوی در این مدت که شاهد شیوع کرونا بوده ایم کمترین موارد ابتلا را داشته اند که این نشان از دقت این عزیزان در رعایت موارد بهداشتی و دستورالعمل ها دارد.

 

مدیر مدرسه علمیه شهرستان صحنه با اشاره به اینکه طالب علم و دانش با هر روشی می تواند به تحصیل خود ادامه داد، بیان داشت: البته در این مدت که کلاس های درس حوزه ها به گونه ای تعطیل بوده اند، طلاب و اساتید حوزوی در سریع ترین زمان ممکن خود را با برنامه های آموزشی در فضای مجازی هماهنگ کردند و همین امر باعث گردید که میزان خسارت های ویروس کرونا به حوزه های علمیه کشور کمرنگ تر باشد.

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه نباید اجازه داد که تحصیل در فضای مجازی برخی از مسایل مهم در حوزه های علمیه را تحت الشعاع قرار دهد، بیان کرد: یکی از مسایل مهم در حوزه های علمیه توجه به مسایل تهذیبی است، بنابراین از اساتید درخواست داریم در صورتی که سال تحصیلی جدید به مانند سال گذشته در فضای مجازی پیگیری شد، مسایل تهذیبی که شالوده اصلی حوزه های علمیه است را نه تنها فراموش نکنند، بلکه در تقویت آن کوشا باشند.

 

حجت الاسلام بهمنی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال تحصیلی جدید تمام بسترهای لازم برای طلاب جدیدالورود مهیا باشد تا بتوانیم که در اولین قدم های خود عملکردی موفق داشته باشیم.