برداشت تأمین اجتماعی از حساب کارخانه غیرعادلانه بود/ احتمال بیکاری 75 کارگر

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 314374|08:48 - 1400/06/07
نسخه چاپی
برداشت تأمین اجتماعی از حساب کارخانه غیرعادلانه بود/ احتمال بیکاری 75 کارگر
مدیرعامل کارخانجات کشت و صنعت ایلیا ذرت سبز شهرستان صحنه در استان کرمانشاه گفت: اداره تامین اجتماعی در حالی از حساب این کارخانه برای جریمه‌ای که کرده بود پول برداشت کرد که در رأی دیوان عدالت اداری قید شده بود این پرونده نیار به بازنگری و بررسی مجدد دارد.

به گزارش امروله ،قدم خیر محمدی اظهار داشت : این کشت و صنعت 8 کارخانه ای در یک مجتمع خوشه‌ای قرار دارد و تولیداتش فرآوری محصولات ذرت و کنجد است. یک فاز این مجتمع راه اندازی شده که 75 پرسنل در این فاز مشغول به کار هستند.

 

وی افزود: فاز دوم نیز آبان ماه امسال راه اندازی می شود و 400 پرسنل را جذب می کند و منتظر سرمایه در گردش هستیم. تأمین اجتماعی برای ساخت و ساز  این کارخانه در سال 97 ما را جریمه کرده است. در حین ساخت کارخانه فاکتورهای خریدمان برای ساخت تانکرهای روغن 500 تنی که به کار رفته کاملا رسمی و قانونی است و همچنین پرسنلی که داشتیم و داریم همه دارایی مدرک فنی از جمله جوشکار و آرماتوربند و گچ کاری هستند. همه این پرسنل از قبل بوده‌اند و بیمه‌های شان پرداخت شده و جزو پرسنل ثابت شرکت هستند.

 

محمدی ادامه داد: اداره تامین اجتماعی شهرستان صحنه به نوع ساخت و ساز ما ایراد گرفته اند که چرا کار ساخت و ساز کارخانه را به پیمانکار واگذار نکرده و خودتان اقدام کرده اید. به همین دلیل یک میلیارد و 20 میلیلون تومان  جریمه مان کرده اند.

 

63ab1eab-7ffb-4c68-8131-2f7a983acf9e

وی گفت: به دیوان عدالت اداری اعتراض کردیم که رای دیوان  به دلیل بیماری کرونا و تعطیلات چند روز پیش صادر و اعلام کرده است که این پرونده نیاز به بازنگری مجدد دارد. اداره تامین اجتماعی با وجود اطلاع از رای دیوان به بانک مراجعه کرده و حساب ما را مسدود و پول گردش در حساب مان را برداشت کرده است.

 

مدیرعامل کارخانجات کشت و صنعت ایلیا ذرت سبز شهرستان صحنه ادامه داد: با رئیس اداره تأمین اجتماعی شهرستان صحنه تماس گرفتم که چرا پول را برداشت کرده اند آن‌هم در حالی که دیوان اعلام کرده که این پرونده نیاز به بازنگری و بررسی دارد در جواب گفتند ما باید حقوق پرداخت کنیم مجبوریم که از حساب شماها برداشت کنیم. ضمن اینکه بانک هم ما را در جریان نگذاشته بود که تأمین اجتماعی از حساب مان می خواهد برداشت کند.

 

محمدی اضافه کرد: حتی اگر از نظر قانونی محکوم هم بشویم این جریمه را اداره تأمین اجتماعی  باید به صورت اقساط از ما دریافت کند. رهبر فرمودند سال رفع موانع تولید نه اینکه برای ما موانع ایجاد کنند و پول سرمایه در گردش مان را برداشت و 75 کارگر را بیکار کنند.

 

وی بیان کرد: برای این موضوع به دادستان، فرمانداری و همه ارگان های شهرستان صحنه مراجعه کردم که همه حق را به من دادند.

1b83debf-69f0-4e9b-96cb-8495f71ecda8

محمدی عنوان کرد: با شرایط به وجود آمده مجبورم 75 کارگر را از کار تعدیل کنم و این در حالی دارد اتفاق می افتد که هر ماه بیمه شان را پرداخت کرد ه‌ام و معوقات بیمه ای ندارند.

 

وی افزود: پولی که تامین احتماعی از حساب ما برداشت کرد هیچ فرقی با دزدی ندارد و انگار دست در جیب من کرده و این پول را برداشته اند.

 

مدیرعامل کارخانجات کشت و صنعت ایلیا ذرت سبز شهرستان صحنه گفت: برای این مجتمع تاکنون هزار میلیارد تومان هزینه شده و هزینه ثابت ما 680 میلیارد تومان است. منتهی ما منتظر سرمایه در گردش طرح "تام" هستیمکه بتوانیم 400 نیروی دیگر را جذب کنیم. هم اکنون کارخانه آماده راه اندازی است.

 

وی افزود: امیدوارم  اداره بیمه تأمین اجتماعی صحنه متوجه شو د چه کار اشتباهی را مرتکب شده‌  تا حداقل جلوی  بیکاری 75 کارگر گرفته شود.