نگذاریم افکار فرزندان‌مان در دریای بیکران فضای مجازی رها باشد

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 314398|09:47 - 1400/06/13
نسخه چاپی
نگذاریم افکار فرزندان‌مان در دریای بیکران فضای مجازی رها باشد
مدیر مدرسه علمیه صحنه گفت: استفاده از فضای مجازی باید قانونمند باشد، نباید اجاره داد که جوان و نوجوان افکار و باورهای خود در دریای بیکران فضای مجازی رها شود.

حجت الاسلام علی بهمنی در گفتگو باامروله ،عنوان کرد : اکنون زمان فعالیت فرهنگی و مذهبی در برابر تهاجم عقیدتی دشمنان است.

 

مدیر مدرسه علمیه صحنه گفت: در سال های اخیر به عینه شاهد پروژه «دین ستیزی» و استحاله فرهنگی از سوی کشورهای غربی بوده ایم و با استفاده از روش های مختلف و پیچیده به دنبال اشاعه این افکار ضدخدایی بوده اند، بنابراین می طلبد که فعالان فرهنگی و مذهبی به خوبی این خطرات را شناسایی کنند و راهی مناسب و کارآمد برای مبارزه با آن بیندیشند.

 

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه عنوان کرد: یکی از این روش های دشمنان در جنگ نرم، القا تفکرات ضددینی در فضای مجازی است، نباید اجازه داد که مدیریت فضای مجازی از دست متولیان و مسؤولان داخلی خارج شود. باید این فضا در یک چارچوب و قالب ویژه قرار داشته باشد.

 

حجت الاسلام بهمنی با هشدار به والدین نسبت به اعتیاد فرزندان آنان به فضای مجازی، گفتمتاسفانه سبک زندگی در عصر جدید خانواده ها را به نوعی از فرزندان دور کرده است به گونه ای که دیگر شاهد آن رابطه فرزندی با والدین نیستیم از این رو بیشتر فرزندان برای پر کردن این خلا به فضای مجازی پناهنده می شود.

 

مدیر مدرسه علمیه صحنه در ادامه سخنان خود افزود: کسی منکر مزایای فضای مجازی در کنار معایب آن نیست، ولی استفاده از این فضا باید قانونمند و ضابطه مند باشد، نباید اجاره داد که جوان و نوجوان افکار و باورهای خود در دریای بیکران فضای مجازی رها کنند زیرا عواقب فرهنگی و عقیدتی این رویه برای خانوارهای بسیار پرهزینه خواهد بود.

 

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه عنوان داشت: موضوع دیگری که در فضای مجازی سالهاست که همواره مطرح می گردد، ایجاد بسترهای داخلی برای مدیریت این محیط است که باید اذعان کرد که در این زمینه نتوانسته ایم که گام مهمی برداریم و از سوی دیگر در فضای مجازی به گونه ای عمل کرده ایم که میل و رغبت فرزند ایرانی به محصولاتی وطنی بسیار کم است، بنابراین شایسته است که نقاط ضعف در این باره شناسایی و برطرف شود.

حجت الاسلام بهمنی خاطرنشان کرد: نمی توان به صورت یک طرفه به جنگ فضای مجازی رفت، بهترین دفاع در برابر فضای مجازی و محتویات آن استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های نخبگان داخلی کشور است، تنها با مدیریت فضای مجازی می توان فرزندان مان را از آسیب های آن در امان نگه داشت.