طرح جهش تولید شرکت‌های دانش بنیان دو شوری شد/ در کشور به ۴۰۰ هزار شرکت دانش بنیان نیاز داریم

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 314435|08:31 - 1400/06/27
نسخه چاپی
طرح جهش تولید شرکت‌های دانش بنیان دو شوری شد/ در کشور به ۴۰۰ هزار شرکت دانش بنیان نیاز داریم
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: در کشور به ۴۰۰ هزار شرکت دانش بنیان نیاز داریم در حالی که اکنون شمار این شرکت ها شش هزار است.

به گزارش امروله ،حجت الاسلام احمدحسین فلاحی در گفتگو با خبرنگارمرصاد، اظهار داشت: طرح جهش تولید شرکت‌های دانش بنیان طی چند جلسه با حضور وزیر علوم در مجلس تصویب شد و جلسه ای هم در وزارتخانه برگزار شد.

وی با بیان اینکه طرح جهش تولید شرکت‌های دانش بنیان از آبان سال قبل در کمیسیون مطرح شد، افزود: طرح مذکور برای تسهیل در مسائل شرکت‌های دانش بنیان در قالب ۲۰ ماده پیشنهاد شد.

حجت الاسلام فلاحی گفت: در قالب این طرح سعی شده موانع از سر راه شرکت‌های دانش بنیان برداشته شود و بیشتر به قدرت و توانمندی معاونت علمی ریاست جمهوری توجه شده تا وزارت علوم  زیرا متولی گری وزارت علوم قدری با پیشرفت شرکت‌های دانش بنیان نامتناسب بود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: نیازمند توجهی ویژه به شر‌کت های دانش بنیان هستیم.

حجت الاسلام فلاحی تصریح کرد: در کشور به ۴۰۰ هزار شرکت دانش بنیان نیاز داریم در حالی که اکنون شمار این شرکت ها شش هزار است.

وی افزود: در قالب این طرح به شر‌کت های دانش بنیان یا دانشگاه نسل چهارم توجه ویژه ای شده است.

حجت الاسلام فلاحی تصریح کرد: طرح جهش تولید شرکت‌های دانش بنیان دو شوری شد و در صحن مجلس مطرح و دوباره به کمیسیون ِآموزش ارجاع شد سپس با طرح میان نمایندگان، اصلاحاتی روی آن صورت گرفت و اکنون برای اخذ رأی نهایی تکمیل شده است.