پای طلاق به شورای فرهنگ عمومی صحنه باز شد

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 314506|13:20 - 1400/07/21
نسخه چاپی
پای طلاق به شورای فرهنگ عمومی صحنه باز شد
جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان صحنه با حضور امام جمعه ، اعضاء و تنی چند از مسئولین شهرستان در محل دفتر امام جمعه صحنه برگزار شد.

به گزارش امروله ،جلسه شورای فرهنگ عمومی صحنه با محوریت « بحث و بررسی در خصوص علل ایجاد آسیب اجتماعی طلاق و ارائه راهکار مناسب » صبح امروز دوشنبه 19مهرماه سالجاری باحضور حجت الاسلام خاص امیری امام جمعه شهرستان و رئیس شورا و اعضاء محترم شورا در محل دفتر امام جمعه صحنه برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاص امیری ضمن قدردانی از اعضاء محترم با تأکید بر بالا بردن سطح مهارت‌های زوج‌ها قبل از ازدواج  تصریح کرد: در نگاه گذرا بر پرونده‌های طلاق، نداشتن مهارت‌های زندگی مشترک، عامل اکثر جدایی بین زوجین است.

 

جمشید حقی با تبریک هفته نیروی انتظامی و تشکر از زحمات امام جمعه شهرستان اظهار داشت:موضوع طلاق یکی از آسیب های جدی در کشور است و شهرستان ما هم از این امر مستثنا نیست وبا توجه به آمار بالای طلاق به  باید بصورت تخصصی به این موضوع پرداخت.

 

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در کاهش طلاق مؤثر است آموزش و مشاوره قبل از ازدواج برای جامعه است، مشاوره و برگزاری کلاس‌های آن می‌تواند برای افزایش سطح آگاهی جوانان مفید و مؤثر باشد

 

نماینده دادگستری شهرستان نیز عمده دلایل زوجین جهت اقدام به جدایی را مهریه ، اعتیاد ، مسائل اقتصادی و نداشتن اطلاعات مناسب در روابط زناشویی اعلام کرد .

 

در این جلسه طرح‌هایی نیز برای برون‌رفت از معضل افزایش طلاق در شهرستان از سوی امام‌جمعه و برخی مسئولین مطرح شد و قرار شد پیرامون این طرح‌ها  تصمیماتی اتخاذ شود.